reklama

Tak kto je vlastne pánom ?

Iste ste si už niečo objednávali s donáškou do domu do vlastných rúk. Spoločnosť, ktorá vám tovar zasiela, vám sľubuje, že kuriér vám donesie tovar vo vami zvolenom čase a bude vás aspoň deň dopredu kontaktovať, kedy má zásielku doviezť. Realita je však potom úplne iná - kuriér príde znenazdajky v málo vhodnom čase a snaží sa vám zásielku predať práve v danú chvíľu, lebo rozvoz nepočká. Tak kto tu vlastne určuje pravidlá hry ? Váš dodávateľ alebo kuriérska služba ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Prvú skúsenosť s kuriérmi som zažil potom, čo som si asi pred 4 rokmi objednal prvý tovar cez internet. Pri odosielaní objednávky mailom som vyplnil požiadavku zaslania tovaru kuriérom, špecifikoval som tiež najvhodnejší termín a čas doručenia do dodatku k objednávke. Kuriér síce prišiel s tovarom do 5 pracovných dní, ale v najnevhodnejší čas - práve som bol zavalený prácou, tak som mu len odkázal, že nemám čas. Po dvoch hodinách mi kuriér telefonoval znova, že v našom meste má už všetko rozvezené, že už mu ostala len moja neprebratá zásielka, že príde za mnou hoci aj do roboty. Práve bola obedňajšia pauza, tak som ho odkázal na vrátnicu nemocnice, kde som zásielku prebral, podpísal a dopadlo to našťastie uspokojivo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred dvoma rokmi som zas pre istotu vyhral u môjho telefónneho operátora notebook ako odmenu za zavedenie inet pripojenia. Dva krát ma kontaktovali priamo z centrály operátora, aby si overili, či notebook preberiem. Vraj príde za mnou špeciálny kuriér, ktorý ma predom bude kontaktovať a dohodne si so mnou dátum a čas doručenia výhry. Keď sa dlhšie ale nikto neozýval, volal som do centrály operátora pre zmenu ja. Bol som upovedomený, že v dohľadnom čase ma kuriér navštívi na mojej platnej adrese. Upozornil som preto, že u mňa sa fakturačná a doručovacia adresa odlišujú, nakoľko som sa sťahoval do iného mesta, ale posledný kontrakt som podpisoval so starým občianskym preukazom, kde bola zadaná ešte stará adresa. Bol som ubezpečený pracovníkom na linke, že kuriérska služba si overí moju adresu a všetko si dohodnem s nimi. Na moje prekvapenie mi jedno pracovné dopoludnie zvoní mobil, na druhej strane je kuriér a oznamuje mi, že parkuje pred mojou bytovkou, aby som si zásielku prebral. Tak som ho odkázal, že pracujem v nemocnici, že nech príde na vrátnicu do Trstenského špitála. Kuriér však parkoval pred bytovkou v Banskej Bystrici ! Ups ! Žiadne overovanie adresy, dátumu alebo času doručenia predom - trpké sklamanie. Kto urobil chybu - operátor alebo kuriérska služba ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kuriér v takomto prípade tvrdí, že roznáša zásielky podľa pokynov svojej centrály a že jeho nejaký operátor nezaujíma, lebo on rozváža zásielky od rôznych objednávateľov. A vraj len na ňom záleží, kedy má čas komu zásielku doručiť, všetko sa musí stihnúť v rámci doručovacieho dňa, najlepšie v čase , kedy kuriér osloví zákazníka, že parkuje na doručovacej adrese.

Samozrejme, ak zavoláte operátorovi alebo internetovému obchodu, že kuriér vôbec nerešpektoval požiadavky zákazníka v objednávke, títo len odkážu, že sťažovať sa treba na kuriérskej centrále, lebo oni im požiadavky špecifikovali spolu s dodaním tovaru pre zákazníka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj by som bol už dávno zabudol, že nakoniec si všetko zlizne zákazník a či chce, či nechce, či má čas alebo nemá čas, musí zásielku prebrať aj vtedy, keď mu to najmenej vyhovuje. Kuriér je spokojný, že sa zbavil zásielky, operátor alebo obchod považujú vec za dobre vybavenú ...

Minulý týždeň som vybavoval predĺženie inet pripojenia za akciových podmienok u svojho operátora cez telefón. U nás v predajni operátora bolo celý deň tak husto, že dostať sa na radu znamenalo minimálne hodinové čakanie v rade. Na infolinke ma pracovník ubezpečil, že predĺžiť zmluvu môžem aj telefonicky, overil si moje údaje a sľúbil, že zmluva na podpis bude obratom vyhotovená a doručená kuriérom priamo mne do rúk. Keď som namietal, že s kuriérmi mám zlé skúsenosti, lebo prichádzajú v netušenú dennú alebo nočnú hodinu, bol som ubezpečený, že tentoraz bude rešpektovaná moja požiadavka na doručenie v čase od 14.30 - 17.00 hod. v pracovný deň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

REALITA ? Dnes mi práve v najväčšom pracovnom zhone zazvonil kuriér, ktorý parkoval neďaleko mojej bytovky, vyzvedel odo mňa, že som v neďalekej nemocnici, prišiel k vrátnici a chtiac-nechtiac som musel zmluvu narýchlo podpisovať. Vraj operátor mi namotal medové nite pod nos, aby som zmluvu podpísal, pritom vraj tam hore dobre vedia, že podmienky doručenia si určuje v prvom rade kuriér sám !

DO ŠĽAKA ! TAK KTO JE TU VLASTNE PÁNOM ??? ZÁKAZNÍK TEDA URČITE NIE !

Valerián Valášek

Valerián Valášek

Bloger 
  • Počet článkov:  171
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Lekár-rádiológ, 47 rokov. Býva a pracuje na Liptove. Záľuby: Fitness, šach, cestovanie. Zoznam autorových rubrík:  MedicínaPeniazeStravovanieŠachPočítač a softTovarNezmyslyToto nemá chybuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu