reklama

Nie je doktor ako doktor

K titulu doktor možno prísť viacerími spôsobmi. Prvá, zdĺhavá možnosť, je študovať 5-6 rokov na vysokej škole a získať diplom a doktorát. Druhou, nepomerne rýchlejšou možnosťou je zúčastniť sa vedomostnej súťaže Dr.Quiz, vyhrať aspoň jedno kolo a hrdiť sa titulom rovnomenným s názvom súťaže. Skúsil som jedno aj druhé. Zatiaľčo titul MUDr. používam už takmer 10 rokov, titul Dr.Quiz som sa pokúsil uchmatnúť len toť nedávno. Ale po poriadku ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

8.augusta 2007:
Reklama vo verejnoprávnej televízii nabáda k účasti v novopripravovanej vedomostnej hre Dr.Quiz. Prihlásiť sa stačí zaslaním SMS správy na skrátené telefónne číslo. Skúšam šťastie a odosielam SMS-ku.

14.augusta 2007:
V skorých poobedných hodinách dostávam nečakanú SMS správu, že najbližšiu sobotu sa mám zúčastniť testov do súťaže Dr.Quiz, ktoré budú prebiehať v budove STV v Mlynskej doline v Bratislave. Práve som na týždennej dovolenke v Banskej Bystrici, špekulujem teda veľmi, či sa stihnem v sobotu otočiť aj naspäť, nakoľko v nedeľu odchádzame celá rodina späť na Oravu. Konkurz má byť o 15.00, tak sa rozhodujem zúčastniť sa.

18.augusta 2007:
Doobeda cestujem autobusom do Bratislavy. Na testy sa nijak zvlášť nepripravujem, počúvam kamošovu mp3-ku, má tam namakané skladby. Na obed som v Blave. Môj krstný z Rusoviec ma odvezie do Mlynskej doliny, symbolicky ma popľuje, aby som mal šťastie, ostatné je na mne. Práve v tom istom čase prebieha v budove STV nejaký dôležitý konkurz na redaktora spravodajstva, takže pomaly chápem, že tie exkluzívne blondíny, popíjajúce drinky pri vedľajšom stole v bufete, nie sú konkurentky do súťaže. Čakám do 15.30, kedy nás ako druhú sobotnú várku berú do malej miestnosti asi tridsiatich. Podobná skupinka písala testy už o jednej, ďalšia je na pláne o piatej. Team producentov zľahčuje atmosféru, vraj o nič nejde. Konečne píšem odpovede. Hlavné mesto USA? (Washington D.C. - sused odpisuje to D.C. a súhlasne prikyvuje). Za aký klub hral Pelé ako mladý futbalista ? (neviem - sused si to všimol a zakrýva si rukou papier) Ako sa volá známy parížsky cintorín ? (neviem - situácia so susedom sa vyhrocuje), ... Špecialitou celej súťaže má byť finálová ODPOVEĎ, na ktorú bude treba vedieť vymyslieť priliehavú otázku, aby tá odpoveď na ňu presne pasovala. Dva príklady sú aj v teste, na tie sa celkom presne chytám. Po odovzdaní asi polovice vyplnených odpovedí (viac som akosi nevedel) ma fotia s prideleným číslom 0107. To je všetko, môžme ísť domov. Za vrátnicou si všímam značky áut, do ktorých nastupujú konkurenti. Na jednej zreteľne svieti BB. Chlapík je ochotný vziať ma priamo na Fončordu (bystrické sídlisko, kde som na návšteve u mamy). Cestou si overujeme správne odpovede, ale zakrátko už debatíme aj na nespočetné témy o živote a o rodine. Doma som ešte pred televíznymi novinami.

21.augusta 2007:
Zistil som si číslo na chlapíka, ktorý má na starosti produkciu celej súťaže a volám mu, či náhodou nevie, kedy ma pozvú na natáčanie (a či vôbec !). Vraj sme prešli testami všetci (aspoň neklamala reklama v telke o tom, že nie je ťažké prísť do štúdia), ale termíny natáčania sú v auguste už úplne obsadené, tak že vraj až v septembri. Nevadí, len aby to nebolo cez týždeň, z práce sa mi bude len ťažko uvoľňovať.

24.septembra 2007:
Volám nekompromisne chlapíkovi z produkcie. Vysvetľujem mu, že som čakateľ ešte spred mesiaca, on mne zas, že natáča sa na prelome septembra/októbra v sobotu až v stredu, každý deň 6 relácií, proste naraz na celý mesiac dopredu. Prednostne sa pýtam na sobotu a je mi vyhovené. Hurá ! Hor sa opäť do Blavy.

29.septembra 2007:
Vstávam o 4.15 hod, lebo o 5.00 mi odchádza motoráčik z Trstenej do Kraľovian. Tam chytám o siedmej prípoj-rýchlik rovno do Blavy. Cestou pozerám na miniplayeri DVDčka, na ktoré som už dávno nemal čas. V Blave som pred jedenástou, premiestňujem sa do Mlynskej doliny a nakoľko som pozvaný na 13.30 hod., stíham aj obed u Aladina na konečnej 39-ky v Slávičom údolí. S plným bruchom a bojovo naladený hľadám malú vrátnicu, odkiaľ si nás niekoľkých zodpovedný pracovník produkcie odváža pred príslušné štúdio. Podpisujeme dôležitý súhlas pre STV, že smú používať naše osobné údaje, zaväzujeme sa dodržať podmienky zmluvy o natáčaní a čakáme, kto kedy pôjde súťažiť. Berú nás po trojiciach, ale pokiaľ je postupivší víťaz z predošlého kola, tento postupuje ďalej a k nemu len dvaja noví uchádzači o titul. Vtom mi kostymérka oznamuje, že moja košeľa je neveľmi vhodná pred kameru. Mám ešte tričko s nápisom SAFARI. Uvažujú chvíľu, či to je alebo nie je skrytá reklama. Vtedy pán, čo postúpil z predošlého kola a vyhral okolo 20.000, zahrá granda a núka mi peknú jednofarebnú košeľu. Keď na nej kostymérka prežehlí puky, môžem si ju smelo obliecť. V štúdiu je pauza. Dostávame masové pokyny, ako a kde sa postaviť, ako zaujať miesta v kreslách a čo presne robiť počas natáčania. Ďalší traja idú súťažiť. V zákulisí zisťujem, že drvivá väčšina účastníkov sa už pozná z ných vedomostných súťaží, že sú to skúsení harcovníci, ktorí majú pred sebou navzájom hlboký rešpekt. Henten pán vyhral pol milióna v Dueli, tamten zas 168.000 v Riskuj ... ja mám tiež už ale vrúbok. Pekných 60.000 z Milionára v roku 2003. Som uznaný, patrím do kolektívu ! Ubieha hodina a na rade je piate sobotňajšie natáčanie. Ocitám sa v maskérni, kde ma líči nezhovorčivá drobná blondínečka (zbytky make-upu odstraňujem potom pracne neskôr pred spaním - ani som nevedel aké je to náročné). Nadišiel čas. Postupivší pán Ladislav deklasoval v predošlom kole svojich súperov bez rešpektu. Počas príprav v štúdiu si ho preťuknem krátkym rozhovorom - je nepriestreľný. Druhý pán, Karol sa zdá byť ľahším súperom, ale človek nikdy nevie. Uvádzač a moderátor Marcel z Fun radia (vraj syn bývalého ministra Zajaca - ale túto informáciu nemám vôbec overenú !) zahajuje nové súťažné kolo naostro na kamery. Predstavuje nás a usadzuje do kresiel. Ide o všetko. Pred nami sú štyri súťažné kolá, všetko je otvorené ... Večer mám po všetkom. Spať budem u uja v Rusovciach, v nedeľu sa vlakom vrátim na Oravu. Ostali mi nepozreté ešte dva kvalitné filmy, takže sa nebudem nudiť. Navštívil som rodinu (bratranec má ešte menšie bábo ako ja, sesternica zas dvojičky - trojročných šarvancov), upevnil som vzťahy a s istou finančnou výhrou odchádzam v duchu Veni, vidi, ...

Ak chcete vedieť, či som k titulu MUDr. pripojil aj titul "doktor kvíz", pozrite si vysielanie STV 1 v utorok 23.10.2007 o 15.30. Zaiste si aspoň spolu so mnou prevetráte mozgové závity :)


Valerián Valášek

Valerián Valášek

Bloger 
  • Počet článkov:  171
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Lekár-rádiológ, 47 rokov. Býva a pracuje na Liptove. Záľuby: Fitness, šach, cestovanie. Zoznam autorových rubrík:  MedicínaPeniazeStravovanieŠachPočítač a softTovarNezmyslyToto nemá chybuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu