reklama

Stala sa autonehoda - nepoškoďte si !

V piatok mi vbehol pri odbočovaní na vedľajšiu cestu v 30 km/h rýchlosti pred auto 6-ročný chlapec. Stalo sa to napriek dobrému technickému stavu mojich bŕzd a varovaniu jeho matky. Na druhej strane ulice totiž zbadal otca a ponáhľal sa priamo k nemu aj so zmrzlinou v ruke. Chlapec spadol na zem, zmrzlina pristála na čelnom skle a ... začali sa udalosti, ktoré treba hneď správne podchytiť, ak si niekto nechce ešte viac poškodiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 Vybehol som z auta a pomohol som rodičom odniesť viac vyšokovaného ako zraneného chlapca do ich neďaleko stojaceho auta. Odporučil som im, nech idú hneď do nemocnice na chirurgickú pohotovosť, kde ich odporučia na RTG snímok boľavej ruky a zvážia ďalší postup pri šoku a slabom otrase mozgu. Otcovi, ktorý si zapisoval moju ŠPZ, som povedal, že som doktor RTG oddelenia a že len čo si vyberiem deti zo škôlky, prídem aj ja do nemocnice. Zistil, že ma z videnia pozná a povedal mi, že vlastne chlapec vbehol pod auto a nemyslí si, že sa to stalo porušením predpisov alebo nepozornosťou z mojej strany.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Za trištvrte hodinku som prišiel do nemocnice, kde mi kolega na chirurgii oznámil, že udalosť sa samozrejme bude hlásť na políciu. Nelenil som, vzal som otca chlapca a odfrčali sme na obvodný útvar polície zahlásiť nehodu. Tam som si hneď pýtal dychovú skúšku, ktorú mi vytlačili pre založenie do dokumentácie na tlačiarničke, pripojenej k fúkaciemu prístroju. Toto je veľmi dôležité. Jeden môj známy totiž v podobnej situácii, kedy sa dohodol s druhým vodičom, že nebudú nič hlásiť, zaliezol do krčmy a dal si hneď jedno pivo. Samozrejme, ten druhý vodič to aj tak zahlásil a o hodinu, keď poňho prišli na základe vlastníctva vozidla policajti, už nafúkal a mal veľmi veľké problémy. Na útvare nám oznámili, že ideme na miesto činu zakresliť stopy /príp. šmykové po pneumatikách a tak/. Aj tak vraj musí prísť ešte nehodovka z Dolného Kubína, kde je od nás najbližší okresný inšpektorát a tí to pofotia a prešetria.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na mieste sme našli kúsky zo zmrzlinového kornútka, tak som auto postavil presne ako v moment nehody. To ma ešte poučili, že vyhláška káže nosiť so sebou kriedu, aby si vodič mohol zaznačiť na asfalt presnú polohu pneumatík, keď sa hodlá ešte odísť. Argumentoval som, že práve začalo pršať a že by to nebolo aj tak nič platné, ale vraj to musí byť. O hodinu prišiel s húkačkou poručík z Kubína, prizval si miestneho súdneho znalca, pofotili to zo šiestich uhlov, pomerali kolečkom šírku vozovky a zakreslili tak situáciu na papier. Potom nás aj s otcom dieťaťa ešte vypočul na okrsku, kde spísal zápisnicu. Odo mňa pýtal občianku, vodičák, techničák a potvrdenie o poistení /to nie je minuloročný šek o zaplatení, ale kartička s pečiatkou vašej poisťovne povinného poistenia vozidla, príp. aj havarijného/. Na dôvažok nám oznámil, že nás v najbližších týždňoch prizve všetkých vrátane chlapca ešte raz na inšpektorát do Kubína, kde budeme ešte raz vypovedať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Chlapcovi kolegovia spravili ešte v ten deň večer v službe CT mozgu, našťastie bez príznakov krvácania alebo iných zmien. Zo šoku sa dostal a dnes som ho bol navštíviť v nemocnici. Boli tam aj jeho rodičia a hovorili už o tom, ako pôjdu všetci na budúci víkend na chatu. Majú totiž ešte jedného 4-ročného šarvanca, ktorý je vraj ešte neposednejší ...

 Ak ste prekvapení, čo všetko taká nehoda obnáša, tak len podotýkam, že najhoršie je nezastaviť a z miesta ujsť a zlé je tiež také niečo nezahlásiť. Doktori musia ošetrenie po nehode zahlásiť polícii aj tak a vyhnete sa tak porušeniu zákona, ktoré by vám našili po vyšetrovaní. A stačí, ak si nejaký svedok zapíše vašu ŠPZ. A veru, v okne som videl hneď tri susedky, ktoré zvedavé pozerali, čo sa tam vonku deje.

Valerián Valášek

Valerián Valášek

Bloger 
  • Počet článkov:  171
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Lekár-rádiológ, 47 rokov. Býva a pracuje na Liptove. Záľuby: Fitness, šach, cestovanie. Zoznam autorových rubrík:  MedicínaPeniazeStravovanieŠachPočítač a softTovarNezmyslyToto nemá chybuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu