Kia Ceed 1,6 CRDi vs. VW Golf VII 1,6 TDi Bluemotion

Autor: Valerián Valášek | 29.2.2016 o 22:05 | Karma článku: 3,08 | Prečítané:  870x

Počas opravy mojej Kia Ceed z roku 2014 som mal mesiac možnosť používať prenajatý automobil VW Golf VII Bluemotion z roku 2015. Prinášam porovnanie týchto dvoch osobných automobilov, patriacich do nižšej strednej triedy.

Kia Ceed je rokmi na kvalite naberajúci kompakt, vyrábaný v slovenskej proveniencii v závodoch Kia neďaleko Žiliny. V minulosti som jazdil na diesli Kia Ceed ročník 2011 a v porovnaní s týmto modelom predstavuje ročník 2014 výrazný skok dopredu. Vo výbave Gold ponúka elektronické ovládanie všetkých okien aj spätných zrkadiel, vyhrievanie oboch predných sedadiel aj volantu, tempomat, automatiku svetiel, predné aj zadné hmlovky, prisvecovanie do zákrut, handsfree bluetooth ovládanie telefónov z volantu, tri elektronicky nastaviteľné stupne odporu volantu pri riadení, 16-palcové disky a metalízu. Samozrejmosťou ostáva v prevedení diesel krátka a presná 6-stupňová manuálna prevodovka, moderne rozvrhnutý interiér a predný panel s intuitívnymi ovládacími prvkami, vstavané rádio, CD-mechanika, objemný batožinový priestor a dostatočný vnútorný priestor, opierka lakťa a dostatok úložného priestoru pri vodičovi a spolujazdcovi. Sklápacie zadné sedadlá rozširujú skutočne priestranný batožinový priestor, a to aj v klasickom modeli bez prevedenia kombi. Módou posledných rokov sa pri osobných automobiloch stáva vybavenie spodnej časti batožinového priestoru len dojazdovou rezervou namiesto klasickej rezervy, čo považujem za malý krok dozadu pre spotrebiteľa, podotýkam, že v modeli z roku 2011 bolo vzadu viac priestoru bez zbytočného medzipriečinku aj pri plnohodnotnej rezerve (nehovoriac o sadách na lepenie bez akejkoľvek rezervy v súčasnosti aj u luxusných značiek typu Mercedes).

VW Golf VII je zatiaľ poslednou verziou tejto rokmi overenej značky. Dieslový model radu Bluemotion sa pýši množstvom špeciálnych prvkov, znižujúcich spotrebu pohonných hmôt, predlžujúcich životnosť batérie a šetriacich životné prostredie. Medzi ne treba radiť systém rekuperácie energie pri brzdení, úsporný motor prepojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou s dlhými prevodmi, systém start-stop, systém auto-hold a zaujímavosťou je aj elektronická ručná brzda. Na všetko dohliada palubný počítač s eko-tipmi, zobrazujúcimi sa priamo uprostred hlavného displeja medzi tachometrom a otáčkomerom. K pozornostiam podniku patrí sympatický systém kontroly tlaku v pneumatikách s príslušnou výstražnou kontrolkou v oblasti tachometra.

Oba automobily disponujú systémom ABS a protišmykovým systémom, ktorý ide u Kie aj manuálne vypnúť. Oba majú dvojzónovú automatickú klímu, laditeľnú po pol stupni, systém vyhrievania zadného skla a spätných zrkadiel, výškovo nastaviteľný volant, polohovateľné sedadlá a nastaviteľnú bedrovú opierku jazdca aj spolujazdca (Kia elektronicky).

Oba automobily poskytujú pri nie celkom rovnako výkonných 1,6-litrových dieselových motoroch približne rovnakú priemernú spotrebu okolo 6 l/ 100 km pri priemernej rýchlosti 110 km/h na diaľnici, pričom pri naozaj úspornej jazde som sa s oboma motormi dostal na zimných pneumatikách na úroveň spotreby 4,8 litra na približne 100-kilometrovej trati Trstená-Banská Bystrica (na letných pneumatikách by som tipoval okolo 4,5 l/100 km).

U zapožičaného Golfu mi chýbal priestrannejší batožinový priestor, ktorý sa radí len k lepšiemu priemeru triedy a v zime chýba citeľne vyhrievanie predných sedadiel. Ergonomicky tvarovaný volant sám o sebe nechladil vďaka kvalitnému povrchovému spracovaniu obtiahnutia. Dlhý piaty prevodový stupeň pri chýbajúcej „šestke“ mrzí hlavne pri akcelerácii hore briežkom na diaľničných úsekoch, kde nemožno Golf dostatočne dobre rozturovať k predbiehacím manévrom. O niečo málo lepšia sa mi videla na Golfe plynulejšia odozva turba od 1300 otáčok, Kia však poskytuje napriek malému „skoku“ vyšší výkon (94 kW oproti 77 kW) a celkovo jazda s ňou pôsobí o trochu živšie a pritom stále dostatočne bezpečne. Kto raz vyskúšal u kórejskej značky elektronicky nastaviteľný odpor volantu v troch stupňoch Comfort/Normal/Sport, ten bude považovať trvalo nastavený stredný odpor u Golfu za málo komfortný v meste a zároveň málo tvrdý na diaľnici pri rýchlej jazde.

Podstatným rozdielom v ovládacích prvkoch je ich preferencia umiestnenia na volant u značky Kia a po stranách na páčky u Volkswagenu. Kia sa tak pridáva obsluhou tempomatu a pomocných ukazovateľov jazdy k Fordu alebo Mercedesu, VW tvorí jednotu so Škodou. Dobrý šofér si poľahky zvykne na jeden alebo na druhý systém, oba sú pohodlné a ani pri jednom netreba za jazdy priveľmi odkladať dlane z volantu.

U Golfu mi vadila predpotopná obsluha ovládača svetiel väčším rotačným kolieskom na prednom paneli vľavo pri dverách, hmlovky sa dokonca aktivovali dvojstupňovým povytiahnutím tohto kolieska ako na starých šupátkach. Kia oproti tomu disponuje v cenovo zrovnateľnej výbave Gold automatikou svetiel a zapínanie hmloviek je riešené komfortne na páčke smeroviek. Tam už na Golfe pre zabudovanú obsluhu tempomatu jednoducho neostalo miesto.

Obsluha stieračov bez automatiky je u oboch vozidiel takmer rovnaká a podobne odstupňovaná, tiež ostrekovanie predného aj zadného skla z jednotnej nádržky pod prednou kapotou. Otváranie prednej kapoty je u oboch modelov tiež veľmi podobné skrytou páčkou na úrovni nôh pod prístrojovou doskou vedľa dvier na strane vodiča. U Golfu potešila jemná hydraulika zdvihu prednej kapoty po jej nadvihnutí, Kia používa klasickú mechanickú tyčku opory.

Objem palivovej nádrže uvádza Kia 48 litrov, Golf radu VII 52 litrov. U oboch vozidiel mi naplnená palivová nádrž vystačila práve na jednu 700-kilometrovú jazdu po diaľnici z miesta môjho trvalého bydliska do miesta môjho pracoviska v nemeckom Sasku. Golf prekvapil trochu nepríjemne nepresným rátaním prejdených kilometrov – na 701 kilometroch narátal palubný počítač až 716 kilometrov, čo je odchýlka 2% oproti skutočnosti. Kia Ceed počíta dlhodobo presne na úrovni údajov z navigácie.

Palubný počítač s dotykovou obrazovkou slúži u Golfu k ovládaniu rádia, bluetooth sada na bezdotykovú obsluhu telefónov je tu záležitosťou len doplnkovej výbavy. Chýba možnosť pripojenia USB kľúča s hudbou, miesto je len na vloženie SD karty. Konektor zapaľovača malo zapožičané vozdilo od Volkswagenu len jeden, Kia Ceed vo výbave Gold má pod predným panelom dve zdierky, jednu možno využiť napríklad na navigáciu, druhú na cestovnú nabíjačku k telefónu alebo na nahrávanie jazdy kamerou.

Odkladací priečinok pred spolujazdcom aj otvárateľný priestor pod lakťovou opierkou je o niečo priestrannejší u kórejského automobilu, nehovoriac o celkovom vnútornom priestore vozidla, čím pôsobí Kia najlepším dojmom spomedzi vozidiel nižšej strednej triedy. Dva držiaky na pollitrovú fľašu s nápojom medzi prednými sedadlami sú u oboch modelov dostatočne hlboké, u Golfu dodatočne stabilizované pružnými úchytkami.

Vzhľad oboch modelov je vyslovene záležitosťou vkusu každého jednotlivca; dĺžka Kia Ceed je okolo 4,3 metra, Golfík je o niečo kratší a pôsobí tak vskutku trocha ľudovejšie.

Cena oboch modelov je viac než porovnateľná, pohybuje sa okolo 19.000,- € za nové auto.

Ak máte vlastné postrehy, týkajúce sa preberaných modelov, píšte prosím do diskusie k článku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

SVET

Šoky, nefunkčné lepidlo a Trump. Ako Rakúsko už deväť mesiacov volí prezidenta

Z víťazstiev sa už tešili, rozhodne sa až teraz.

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Bugár

Maďarskú menšinu reprezentujú od roku 1989 tie isté tváre.


Už ste čítali?